dimarts, 4 de març del 2008

Com ens ha afectat 1/ Como nos ha afectado 1

En un dels punts que podem trobar que ens ha afectat socialment el manga i/o l'animació japonesa (anime) és en la cultura visual, no només en fer dibuixos més acurats, més o menys versemblants sinó també, en les històries que es representen en aquests.

Segurament ara no us vindrà cap imatge del món del manga o de l'anime que pugueu identificar directament en algun videoclip o pel·lícula (tot i que hi ha un munt de referències al gènere, per exemple a Kill Bill, entre d'altres) aquí en teniu una mostra:

Un dels videoclips de la formació Gorillaz té una clara influència d'una de les pel·lícules de l'Studio Ghibli podem fer una bona comparació entre aquesta visió:

------------------------------------------------------------------------

En uno de los puntos que podemos encontrar cómo nos ha afectado socialmente el manga y/o la animación japonesa (anime) es en la cultura visual, no sólo en hacer dibujos más acurados, más o menos versemblantes sinó también, en las historias que representan.

Seguramente ahora no os vendrá ninguna imagen del mundo del manga o anime que podaís identificar directamente en algún videoclip o película (aunque hay un montón de referencias al género, por ejemplo, Kill Bill, entre otros) aquí teneís una muestra:

Uno de los videoclips de la formación Gorillaz tiene una clara influencia de las películas del Studio Ghibli podemos hacer una buena comparación entra esta visión:



i aquesta:

----------

y esta:



Com podeu comprobar l'inspiració bé donada clarament del món de l'animació (en aquest cas). Això ens dona una idea de com el món de l'animació i el manga pot ser condicionada. L'entrada dins la cultura audio-visual, més enllà dels cercles d'aficionats al món del manga-anime, i per tant l'opció de ser visionat per moltes més persones està oberta.

Aquesta fusió de música i animació japonesa no només ve donada en casos d'inspiració en una pel·lícula o tema concret, sinó que també ens ha donat col·laboracions molt interessants com pot ser la unió del grup francès Daft Punk i l'autor de manga japonès: Leiji Matsumoto (autor, entre altres, del capità Harlock). Una unió que va donar una nova visió mundial de l'animació japonesa amb videoclips com aquests:
------------------------------------------------------------------
Cómo podeís comprobar la inspiración viene dada claramente por el mundo de la animación (en este caso). Esto nos da una idea de cómo el mundo de la animación y el manga puede ser condicionada. La entrada dentro de la cultura audio-visual, más allá de los círculos de los aficionados al mundo del manga-anime, y por lo tanto la opción de ser visto por mucha más gente está abierta.

Esta fusión de música y animación japonesa no sólo nos viene dada en casos de inspiración en una película o tema concreto, sinó que también nos ha dado colaboraciones muy interesantes como puede ser la unión del grupo francés Daft Punk y el autor de manga japonés: Leiji Matsumoto (autor, entre otros, del Capitán Harlock). Una unión que nos dió una nueva visión mundial de la animación japonesa con videoclips como estos:




Seguirem informant

--------------------------------------------------------------------------

Seguiremos informando